T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Ben bir çiceğim, sen bahçıvan;
Çok açarsam eser senin,
Ama bir de soldurursan
Günah senin, günah senin öğretmenim…
Ben elmasım, sarraf sensin
Pırlantaysam, emek senin
Parlıyorsam yaldız senin
Ama bir de parçalarsan
Kırık senin, kırık senin öğretmenim…
Ben boş defter, kalem sensin;
Doğru yazsan yarın senin,
Güzel yazsan ikbal senin
Ama bir de karalarsan
Vicdan senin, vicdan senin öğretmenim…
Ben öğrenci, sen öğretmen;
Başarırsam hüner senin,
Kazanırsam zafer senin
Ama birde kaybedersem
Yok diyecek başka sözüm;
Yorum senin, yorum senin öğretmenim
Ülkemizin dört bir yanında her türlü zorluğa göğüs gererek fedakârca görev yapan, öğrencilerin ve toplumun geleceğini aydınlatan saygıdeğer öğretmenlerimiz, yılın bir günü değil tüm yaşamları boyunca en içten saygıyı, minneti ve teşekkürü hak etmektedir.
Çocuklarımız ve gençlerimizin, ‘özgür düşünen, bağımsız karar verebilen, yeniliklere açık, özgüven sahibi,
problem çözme yeteneği gelişmiş, bilim ve teknolojik gelişmeleri yakından izleyen, bunun da ötesinde bilim ve teknoloji üretebilen, milli ve manevi değerlere saygılı, demokratik değerlere bağlı bireyler’ olarak yetişmelerine öncülük eden öğretmenlerimizin
24 Kasım Öğretmenler Günü'nü en içten dileklerimle kutluyorum."
Türk öğretmeni kesinlikle yaşamını öğrencilerine adamış, onların sorunlarını ortadan kaldırmak için elinden gelen her şeyi yapmış,
öğrencisine balık vermeyip balık tutmasını öğretmiş, her zaman iyinin ve güzelin peşinde koşmuş örnek bir öğretmendir.
’İnsanı Yaşat ki Devlet Yaşasın’ anlayışını benimsemiş bir devlet olarak, insana öğrencilerimize ve öğretmenlerimize ne kadar değer verirsek , o kadar başarılı oluruz.
Eğitimimiz ne kadar kaliteli olursa öğrencilerimizi ne kadar iyi yetiştirebilirsek onlara vatan sevgisini, millet sevgisini, insani değerleri, anne babaya saygıyı, büyüklere saygı, küçüklere sevgiyi ne kadar iyi öğretebilirsek insani anlamda önemli bir kazanım elde etmiş oluruz
Her öğrenci bizim için bir öğretmendir. Onlardan öğreneceğimiz çok şey var. Bunun içindir ki öğretmen öğretirken öğrenen insandır ve öğretmen için bu çok büyük bir nimettir.
Yeter ki öğretmenlik mesleğine soyunan insan öğrencilerine kapılarını kapamasın, onlardan gelen eleştirileri kulak ardı etmesin.
Öğretmen, kendini öğrencilerinde bulan, öğrencilerinin yanında kendini mutlu hisseden, sürekli geliştiren ve gelişen kutsal bir insandır.
Klasik eğitim modeli Geleneksel Eğitim Anlayışı
Öğretmen ve program merkezlidir.
Öğretmeni aktif, öğrenciyi pasif kılan bir anlayıştır.
Öğretimi ön plana çıkarmaktadır.
Öğrenciyi yalnızca bilişsel yönden geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Bireysel farklılıkları dikkate almamaktadır.
Çağdaş modern Eğitim Anlayışı
Öğrenci merkezlidir.
Öğretmenin ve öğrencinin aktif kılındığı bir anlayıştır.
Öğrenci Kişilik Hizmetlerine de yer vermektedir.
Öğrenciyi bir bütün olarak geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Bireysel farklılıkları dikkate almaktadır.
Bireyselleştirme(Kendine Yeter İnsan) Bireyi kendisi için yetiştirmektir.
Başkalarına bağımlı olmayan, özerk, kendi ayaklarının üzerinde durabilen, yaşamının sorumluluğunu üstlenmiş bireyler yetiştirmek.
Toplumsallaştırma(Toplum İçin İnsan) Bireyi toplum için yetiştirmektir.
İçinde yaşadığı topluma uyum sağlamış, toplumu ileriye götürmeye çalışan, topluma yararlı eylemlerde bulunan bireyler yetiştirmek.
Yeni öğretmen modelinde öğretmen öğrencilerini ayrı ayrı bireyler olarak görür ve değer verir.
Öğrencilerde geliştirmek istediği kişilik özelliklerini, kendi davranışlarında göstermesi gerektiğini bilir
Öğretmenler, her zaman sorunun değil, çözümün bir parçasıdır.
Sevgi dolu bir öğretmen ışık demektir. Öğrenciler onu arar, onu sorar. Bunun için sevgiyi sunan, sevgiyi hak edendir. En çok sevilen öğretmen, en çok seven öğretmendir.
"Bir insanı kurtarmanın, bir alemi kurtarmak kadar önemli olduğu bilinmektedir.
Çünkü iyi eğitilen bir insan, huzurlu bir toplum ve mutlu bir gelecek demektir.
Bizler de, her yıl, millet mekteplerinin açıldığı ve Gazi Mustafa Kemal Atatürk’e Başöğretmenlik ünvanının verildiği tarih olan 24 Kasım’ı (1928), bize bilmediklerimizi öğreten öğretmenlerimize adıyoruz.
Çünkü öğretmen, bilgi deryasını, her öğrencisine dökmeden, taşırmadan, ziyan etmeden aktarır.
Gelişen bilişim teknolojileriyle birlikte, hayatın her alanına girdiği gibi, bilgisayarlar, öğretmenin yerini tutmasada sınırsız insan kaynağı ve bilği birikimi ile öğretmenlerimize destek olmakta.
Öğretmenin muhabbetini, gözlerindeki sevgiyi, öğrencilerine vereceği feyzi başka hiçbir şey veremez.
Öğretmen anlattıklarıyla olduğu kadar örnek oluşuyla da önemlidir.
Öğretmenlik peygamber mesleğidir. Bizler, ilk emri “Oku!” olan, “Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu?” diyen bir dinin mensuplarıyız.
İlim öğrenmeyi ve öğretmeyi her fırsatta teşvik eden bir peygamberimiz var. “Bana bir harf öğretenin kölesi olurum.” diyen Hz. Ali’miz var.
İnancımızın da bir emridir bilmek ve öğrenmek. Çünkü insan, bildiği kadardır. İnsan bildikçe, âdem olur.
Âlimin atının ayağından sıçrayan çamuru bile şeref vesilesi sayan padişahların torunlarıyız.
Başöğretmen Mustafa Kemal Atatürk, Cumhuriyeti koruyacak ve yaşatacak; fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür nesilleri yetiştirme görevini, öğretmenlere vermiştir.
Bu kadirşinaslık ve öğretmene hürmet, Türk milletinin damarlarında taşıdığı genetik bir mirastır.
Bitmeyen gayretleriyle, sonsuz sabırlarıyla nesiller inşa etmelerine rağmen gösterdikleri tevazuuyla da insanlığa yol gösteren öğretmenlerimizin çalışmaları her türlü takdirin üstündedir.
Ancak bir gün vesilesiyle de olsa onları hatırlamak, ziyaret etmek, anmak eminim ki kendilerini mutlu edecektir.
Terentius Nasıl bir ögretmenden bahseder?
Karşısında zavallı gibi görünmekten korkmadığımız,
bizi değiştirmeye değil zenginleştirmeye çalışan, yargılayan değil,
kendimizi sorgulamamıza yardımcı olandır.
Nedenlerini merak etse de,
göz yaşlarımızın dinmesini bekleyecek kadar anlayışlı,
titrek sesimiz ve telaşlı cümlelerimizi sükunetle dinleyecek kadar sabırlı, acımızın bir kısmını kendine yük edinecek kadar cömert ve yürekli insanlardır öğretmenlerimiz
Konuşurken gözlerimizi kaçırmadığımız, kendimizi saklamadığımız ve yüzümüze en acı gerçekleri haykırırken bile darılmadığımız insanlar öğretmenlerimizdir.
Ne bileyim, aynı fikirde olmasak da uzlaşabildiğimiz, köprüleri atmadan da tartışabildiğimiz, her eğitim döneminden birlikte ve biraz daha güçlenmiş bağlarla çıktığımız insanlardır ögretmenlerimiz?
Tanıdığımızı sanırken, daha keşfedilmeyi bekleyen nice el değmemiş duygular ve düşünceler taşıdığını gördüğümüz; sürekli bizi saşırtan kendimiz midir onlarda sevdiğimiz?
Gelin tanış olalım İşi kolay kılalım
Sevelim sevilelim Dünyaya kimse kalmaz
“Bâki kalan bu kubbede hoş bir sadâ imiş”; kardeşlerim :bugüne kadar olduğu gibi bundan sonrada aynı şevk ve heyecanla vazifelerini yerine getireceklerine inandığımız öğretmenlerimizin "24 Kasım Öğretmenler Günü"nü kutluyor, başta Başöğretmen Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere ebediyete intikal etmiş öğretmenlerimizi rahmet ve minnetle anarken, tüm öğretmenlerimize mutlu, huzurlu ve sağlıklı günler diliyor, sevgi ve saygılar sunuyorum.